Review: Paolo Nutini- Caustic Love

Door: Antoinette

paolo-nutini-caustic-love-album-art18 April komt het lang verwachtte nieuwe album van Paolo Nutini uit. Want het is toch alweer 5 jaar geleden dat het album Sunny Side Up verscheen. Dus hoe is dat nieuwe album? Lijkt het op Sunny Side Up? Staat er een mega hit op zoals New Shoes?

Eerlijk gezegd ben ik die nog niet tegen gekomen, dit album heeft iets artistieks met gesproken tekst tijdens liedjes. Het is geen standaard muziekalbum, volwassener dan de voorgaande Paolo Nutini albums. Sommige nummers zijn heel lang (meer dan 5 min.) terwijl er ook interludes van nog geen 2 minuten opstaan. Die interludes vind ik maar raar. De eerste interlude Bus Talk vloeit voort uit het nummer daarvoor Let Me Down Easy. Bus Talk is gesproken tekst die steeds minder vervormd wordt… ik weet nog niet wat ik hiervan vind.

De tweede interlude Superfly is al iets beter en klinkt al meer als een interlude wat je van een interlude verwacht. Een muzikaal tussenstukje. Misschien komen deze interludes beter uit op LP maar jammer genoeg moet ik hem gewoon vanuit mijn laptopje beluisteren.

Eigenlijk moet je het album een paar keer luisteren om aan de nummers te wennen. De eerste keer dat ik het album luisterde vond ik het ontzettend raar en best wel tegen vallen want hier hebben we 5 jaar op moeten wachten. Maar na een paar keer zijn toch wel de uitspringers: Scream, One Day, Numpty (dit nummer klinkt als Working In A Coal Mine), Better Man, Iron Sky. En mijn grote favoriet Cherry Blossom, want dit is wat ik hoopte van het hele album, dit is de Paolo Nutini zoals hij klonk op zijn album uit 2006, These Streets.

Paolo Nutini staat dit jaar voor de derde keer op Pinkpop, op de zondag waar nog kaartjes voor zijn!

Facebook
Website

Geef een reactie

